روزشمار عملیات های دفاع مقدس

نوار زمان هشت سال جنگ تحمیلی

کد خبر : 55019
تاریخ خبر : 1403/07/30-17:14
تاریخ به روز رسانی : 1403/07/30-17:15
تعداد بازدید : 6
نسخه قابل چاپ

پخش کدهای از ستاد عملیاتی ارتش رهایی بخش به گروه قباد از نیروی زمینی

پخش کدهای از ستاد عملیاتی ارتش رهایی بخش به گروه قباد از نیروی زمینی
پخش کدهای از ستاد عملیاتی ارتش رهایی بخش به گروه قباد از نیروی زمینی

گسترش تدریجی تحرکات ایذایی خشونت بار ضد انقلابی در خرمشهر ؛ گزارش مطبوعات از ایجاد آشوب در شهر و حمله با نارنجک جنگی و کوکتل مولوتف و مسلسل به مردم و به آتش کشیدن ساختمان مخابرات ، انبار چوب و منازل پیش ساخته ؛ ادامه اعتراضات و تجمعات علیه اظهارات آیت الله خلخالی ، راهپیمایی گروه های موسوم به خلق عرب و انتشار قطعنامه 5 ماده ای : محکومیت آیت الله خلخالی ، نقض موافقتنامه شبیر ـ مدنی ، آزادی بدون قید و شرط زندانیان عرب ، محاکمه و سرکوب پاسداران ؛ اظهارات شیخ شبیر خاقانی درباره ضرورت اجرای مفاد توافقنامه وی با مدنی .

اعلامیه 9 تن از روحانیون خرمشهر درباره هجرت از شهر در اعتراض به آزادی عمل ضد انقلابیون و اوضاع کنونی که زندگی در شهر را غیر ممکن کرده است .

نامه استانداری کردستان به نخست وزیر و وزیر کشور درباره تحرکات گروه های سیاسی در تسلیح عشایر منطقه و ترغیب و تشویق آنان به اشغعال ساختمان های دولتی و ضعف شهربانی و ژاندارمری در مقابله با آنها و درخواست تقویت پادگان مریوان از طریق اعزام نیرو از سپاه کرمانشاه .

تهدید 5 تن از نمایندگان آوارگان کرد نقده در تهران به پناهندگی 12 هزار آواره به کشورهای همسایه در صورت عدم رسیدگی مقامات دولتی به درخواست های آنان .

بخشنامه وزارت دفاع درباره ممنوعیت مصاحبه پرسنل نظامی با وسایل ارتباط جمعی در امور مربوط به ارتش ؛ اعلام مخالفت فرمانده دژبان مرکز با این بخشنامه و همچنین مخالفت وی با فروش هواپیماهای اف ـ 14 .

تحلیل نشریه کار درباره مواضع و اقدامات رژیم عراق علیه ایران و محکوم کردن حمله هواپیماهای عراق به روستاهای مرزی و نیز محکوم کردن بزرگ نمایی این حوادث در داخل برای تجدید سازمان ارتش به شیوه گذشته .

گزارش دستگیری گسترده روحانیون و علما در عراق ، اعلام حکومت نظامی در نجف ، درگیری مردم با مأموران و دستگیری تعداد زیادی از آنها ؛ ادعاهای رادیو بغداد و روزنامه الثوره در مورد توسعه طلبی ایران در منطقه خلیج عرب!!! (خلیج فارس) و سرکوب خلق های ایران توسط نظام جدید .

گزارش رسانه های مختلف جهان از وجود توطئه ای برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران ، از جمله خبر رادیو مسکو مبنی بر همکاری شاه مخلوع با عده ای از همقطارانش علیه ایران ؛ خبر هفته نامه الرأی چاپ قطر : توطئه گران پشتیبانی اسرائیل و رژیم مصر را جلب کرده اند ؛ خبرگزاری فرانسه : 30 تن از ژنرال های رژیم پیشین و اعضای ساواک مقدمات یک ضد انقلاب را در ایران فراهم کرده اند ؛ گزارش روزنامه اطلاعات از توطئه ارتشبد ازهاری ، پالیزبان ، شریف امامی ، عبدالعظیم ولیان و سپهبد هاشمی نژاد به رهبری پرویز ثابتی در عراق .

برچسب ها :

نام*
ایمیل*
نظر*


© 1397 کلیه حقوق محفوظ است | طراحی وب سایت
x - »